projektowanie logo

Marketingowa funkcja logo

Logo jest niczym innym jak graficzną interpretacją nazwy marki, firmy czy też innego podmiotu. Projektowanie logo ma na celu przyciągnięcie uwagi klientów a także w łatwy i szybki sposób identyfikację tego czym zajmuje się dana firma czy przedsiębiorstwo. Dzięki logo klient łatwo może zidentyfikować jakiej marki jest produkt, który np. właśnie zamierza zakupić.

Czym różni się logo od logotypu?

projektowanie logoNie każdy wie, jak powinno być poprawnie zaprojektowane logo, tak, aby jak najlepiej pełniło funkcję marketingową. Konstrukcja logo jest najczęściej z góry zamierzona. Musi ono bowiem kojarzyć z przedmiotem działalności danej firmy bądź też z jej nazwą. Celem takiego zabiegu jest spowodowanie odpowiednich skojarzeń u potencjalnego klienta. Logo powinno być czytelne i nieskomplikowane. Prostota oraz niewielka liczba kolorów są najlepszym rozwiązaniem. Bardzo często logo mylone jest z logotypem, który może być zarówno część loga jak i jego główny element. Wiele osób zastanawia się czy logo powinno opierać się obrazie czy na nazwie, jednakże nie ma prostej odpowiedzi. Wszystko zależy od klientów. I jedna i druga opcja jest dobra. Ważne jest by nasze logo utkwiło w pamięci klientów, nieważne jakie by było. Firma do której logo należy powinna zadbać o to, aby logo pojawiło się jak najczęściej na wielu nośnikach komunikacyjnych, ponieważ jest to ich wizytówka. Dużą zaletą jest gdy logo jest łatwo skalowalne.

Strony internetowe są również swoistą wizytówką danej firmy, tylko, że w internecie. Dobrze zrobiona strona pomoże nam zdobyć wielu klientów a co za tym idzie umocnić naszą pozycję na rynku a w przypadku powstającej dopiero firmy ją zbudować. Jak wiadomo solidna pozycja na rynku jest kluczem do naszego sukcesu a sukces bardzo często wiąże się ze sporą gotówką. Bardzo mogą nam w tym pomóc szablony allegro, które świetnie zdają rolę nie tylko na aukcjach ale także na zwykłych witrynach internetowych.

Źródło
https://www.artdelarte.pl