agencja social media

Działania agencji public relations a agencji social media

Agencja PR ma za zadanie komunikację marketingową, zmierzającą do kreowania, utrwalania i podtrzymywania korzystnych wzajemnie stosunków między przedsiębiorstwem lub instytucją a grupą odbiorców. Zadanie jakie ma agencja PR to oddziaływanie na odbiór lub przekonania klientów, mające na celu kształtowanie przychylnych opinii, wytworzenie pozytywnego wizerunku firmy, a także odpowiednią reakcję na pojawiające się informacje niekorzystne.

Kto spostrzeże działania agencji social media?

agencja social mediaW swoich działaniach agencja PR stawia na obecnych klientów firmy, jak również i tych potencjalni oraz dostawców, akcjonariuszy, pracowników i grupy docelowe istotne dla strategii firmy. Pracę agencji PR wspomaga lub wręcz wykonuje podobną co agencja social media, która za pomocą nowoczesnych technologii zmienia agencję PR na PR 2.0. Budując nowoczesne formy edukacji potencjalnych klientów, całkowicie zmienia pojęcie tradycyjnej obsługi klienta oraz tradycyjne myślenie o biznesie. Działania jakie prowadzi agencja social media zauważają marketingowcy, ale również klienci, którzy poddawani są nowym działaniom marketingowym. Działanie agencji social media opiera się na mediach społecznościowych, które nie są tylko narzędziami. To rozbudowane ekosystemy, mechanizmy, wręcz ideologie, które przenikają coraz to nowe obszary w Internecie, ale także poza nim. Tworzone są nowe formy reklamowe, zmienia się sposób zbierania a także wykorzystywania danych o użytkownikach, zmienia się zakres działań jakie ma w swoim zakresie agencja PR i obsługa klienta.

Agencja PR odpowiedzialna dotychczas za kontakty prasowe rezygnuje z nich na rzecz bardziej innowacyjnych rozwiązań takich jak nagrania wideo czy treści przekazywane w serwisach społecznościowych. Obecnie agencja PR wykorzystuje zakres oddziaływania jaki mają media społecznościowe jeśli chodzi o rozpowszechnianie informacji i ich szanse na dotarcie do jak największej liczby odbiorców.