Napędy w motocykach

Mieszanka powstała z paliwa i powietrza musi mieć określony ściśle skład. Paliwo musi być odpowiednio dozowane, następnie odparowane i zmieszane. Powstała w wyniku tego mieszanka wprowadzana jest do silnika, dzięki czemu praca pojazdu jest możliwa. W przypadku, gdy mieszanka zawiera zbyt dużą ilość paliwa, jest bogata. Gdy przeważająca jest zawartość powietrza – mieszankę określa się jako ubogą.

Za co odpowiedzialne są gaźniki?

gaźnik walbroElementy odpowiadające za zasilanie cylindrów znajdujących się w silniku odgrywają ważną rolę. Gaźnik Walbro jest umieszczony blisko kolektora ssącego. Główną odpowiedzialnością gaźnika jest zaopatrywanie silnika w mieszankę paliwowo-powietrzną. Powietrze, które dostaje się do cylindrów silnika jest regularnie oczyszczane przed odpowiednie filtry. Zasadniczo na gaźnik składają się dwa elementy. Pierwszym jest komora pływakowa, w której pływak unosi się na paliwie. W jego wyposażeniu znajduje się zawór iglicowy. Odpowiada on za naprzemienne otwieranie i zamykanie dopływu paliwa. Zapobiega oczywiście przelaniu benzyny. Gardziel z przepustnicą to druga część składowa gaźnika. Pod wpływem wciskania gazu przepustnica otwiera się i do silnika dociera większa ilość powietrza. Natomiast z dyszy zasysaniu ulega zwiększona dawka benzyny. Poza podstawowymi składnikami wyposażenia gaźnika znajdują się przeloty w większej ilości. Przepustnice w nich zamontowane otwierają się w różnym zakresie. 

Ogólnie gaźniki występują głównie w konstrukcjach motocykli i skuterów. W starszych samochodach często pojawia się problem ze zdiagnozowaniem przyczyny awarii gaźnika. Często nawet doświadczeni mechanicy nie mogą sobie poradzić z rozwiązaniem. Tak więc niezbędna jest znajomość rodzajów i sposobu działania gaźników w różnych warunkach.