Ile właściwie należy pić?

Właściwa przemiana materii i sprawne funkcjonowanie narządów zależy między innymi od tego, ile płynów dziennie wypijamy. Średnio każdy dorosły człowiek powinien wypić 2 l wody. Dobrze, gdy będzie to woda mineralna. Są jednak sytuacje kiedy ilość wypijanej wody należy zwiększyć. Na pewno musimy więcej pić w czasie letnich upałów, kiedy intensywnie ćwiczymy czy pracujemy.

Woda źródlana – wady i zalety

W takich sytuacjach nasz organizm wydziela więcej potu, wraz z potem nasz organizm traci magnez i potas, konieczne jest więc nie tylko zwiększenie ilości wypijanych płynów, ale także picie płynów, które uzupełnią niedobory tych pierwiastków. Niedobory tych pierwiastków możemy uzupełnić sięgając po średnio- lub wysokozmineralizowaną woda źródlana lub napoje izotoniczne. Poza wymienionymi sytuacjami ilość wypijanych płynów zwiększamy, kiedy cierpimy na biegunkę lub wymiotujemy.woda źródlana Te dolegliwości także wiążą się z utratą cennych składników mineralnych, często w ich trakcie dochodzi do odwodnienia organizmu. W przypadku odwodnienia organizmu często konieczny jest pobyt w szpitalu w czasie, którego niedobór płynów uzupełniany jest poprzez podanie kroplówki zawierającej niezbędne elektrolity. Poza wspomnianymi sytuacjami powinniśmy trzymać się zasady, że wypijamy 2 l płynów dziennie. Zwiększając znacząco ilość wypijanych płynów będziemy częściej oddawać mocz, a tym samym tracić składniki mineralne. Unikajmy gaszenia pragnienia słodzonymi napojami gazowanych i czarną herbatą. Znacznie zdrowsza jest zielona herbata i herbaty owocowe.